torsdag 6. mai 2010

Lenge siden sist!

Nå er det så lenge siden jeg var inne og blogget at jeg faktisk har brukt en halvtime på bare å finne ut hvilken e-postadresse og passord som hørte til bloggen. Skulle nesten ikke tro at det gikk an!?

Det har vært mye som har skjedd siden sist, men jeg har iallefall kommet meg inn i "ny" leilighet og blitt samboer. Jeg har fått leid ut leiligheten min, noe som jeg iblant kjenner at jeg får smånervøst sammenbrudd av. Særlig når jeg prøver å ringe leieboeren og får bare beskjed om at "dette nummeret er ikke i bruk", etter forfall så uteblir husleien, jeg sender en e-post og får ikke svar, og en av naboene mine forteller meg at hun ikke har sett noen aktivitet i leiligheten min. Endelig idag ringte hun meg igjen, og alt er heldigvis i skjønneste orden. Du skal tro jeg pustet lettet ut!! Pheeeew...

Verdens vakreste hund er død. Kuma, min 12 år gamle Rottweiler sovnet stille inn 10 april. Det var en STOR sorg for meg. Hun har vært med meg i tykt og tynt. Her er et dikt jeg skrev til henne for mange, mange år siden:

Der ligger du, sammenkrøllet i stolen din.
Jeg blir varm om hjertet når jeg ser på deg.
Du gir meg så utrolig mye.
Du er der alltid, når jeg trenger deg.
Du er glad i meg, uansett hvilket humør jeg er i.

Når jeg er trist, er du der og trøster meg.
Når jeg er sint, venter du tålmodig til det er over.
Når jeg er glad, gleder du deg like mye.
Du blir så glad når jeg kommer hjem.
Du er så glad når du får oppmerksomhet.

Det yndige lille ansiktet ditt.
Knitringen i nesen din når du puster inn.
Får lyst til å gå bort og holde rundt deg.
Vise deg hvor glad jeg er i deg også.
De brune øynene dine, så tålmodige og forståelsesfulle.

Du er lojal uansett hva som skjer.
Jeg er alt for deg, uten meg har du ingen.
Du er min aller beste venn.
Deg kan jeg fortelle absolutt alt til.
Du – lille Kuma min.

Tårene triller rett som det er enda. Veldig tungt er det iblant, men jeg minnes alle de fine stundene vi hadde sammen. R.I.P Kuma min!


Elsker deg for evig og alltid, Kuma min!





På mandag var jeg på prøving av bunaden jeg har bestilt. Vest-Telemark bunad. Bestilte alt sølvet også da jeg var på prøvingen. Det blir så fint! Gleder meg SÅ masse til å ta den på meg på 17 mai. Har ønsket meg bunad så lenge :)

Vi har kjøpt oss en ny bil. En Mini Cooper. Jeg er superfornøyd!! :)

Det er ikke denne, men den er tilnærmet lik ;)

Ellers har jeg jobbet en del. Det merket jeg idag da vi skulle kaste oss over litt husarbeid som sårt trengtes. Vi fikk iallefall vasket vinduene i stuen før 17 mai. Tro om vi rekker resten også!? Det gjenstår å se ;)

Dette var et sammensurium av oppdateringer som har skjedd siden oktober ifjor. Det har skjedd en del!
Nå skal jeg prøve å skjerpe meg og skrive litt oftere på bloggen min. Ting går så veldig i ett føler jeg, men det er sånn det er.

Vi høres plutselig igjen! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar