søndag 25. juli 2010

Det er ikke mulig......

...at vi på fire måneder har blitt utsatt for TO innbrudd! Jeg blir så utrolig frustrert og lei, og ikke minst blir jeg lei meg. Man føler at privatlivet blir så innmari invadert. Selv om det er i boden og i bilene så er det alikevel våre personlige eiendeler det blir tuklet med.
Første gangen var i påsken. Langfredag skulle vi ned i bilen for å pakke så vi kunne kjøre til fjells. Da var hele boden snudd på hodet og verdier på titusener av kroner var borte. I tillegg hadde de tuklet med tenningen på bilen til Sambo, så der var det bare å bytte hele tenningslåsen.

Idag var jeg på vei ned til bilen for å komme meg på oppdragene mine. Der står bilen min.......UTEN dekk!!!!!??? På ene siden står bilen og hviler på naboens vinterdekk. På den andre siden står bilen jekket opp med en garasjejekk. Jeg får meg selvfølgelig et lite sjokk av dette synet, men ikke nok med det!! De har selvfølgelig også gravd ut hele dørlåsen i førerdøren. Jeg får derfor ikke opp døren på førersiden lengre...

Imorgen må jeg dra og kjøpe nye bolter slik at jeg kan sette på de piggfrie vinterdekkene mine. Surt når jeg rett før jeg reiste på ferie kjøpte meg helt nye aluminiumsfelger med sommerdekk på.

Jeg blir så lei meg når jeg ser hvordan folk oppfører seg mot andre, for egen vinning. De bør virkelig skamme seg, men det verste av alt er at jeg ikke tror de eier skam en gang!

Det verste nå er at Sambo og barna er på Sørlandet denne uken. Jeg er litt pysete, og synes derfor det er litt ekkelt å tenke på at innbruddstyvene har fri adgang opp i oppgangen vår når de først har kommet seg inn i garasjen. Kanskje de neste gang bryter seg inn i en leilighet? Tenk om dette skjer imens jeg ligger og sover!?? Det har jo skjedd mange ganger med mange andre, men jeg har bestemt meg for å tenke at dette kun er noe man leser om og noe man aldri opplever selv...

1 kommentar:

  1. Utrolig hvem man finner når man søker. Håper alt er bra med deg (på tross av innbrudd vøtt)

    T.

    SvarSlett